ترک اعتیاد
نوشته شده توسط : spudgene

اعتیاد چیست؟

اعتیاد که به عنوان وابستگی نیز شناخته می شود، زمانی است که برای کسی به سختی می توان از انجام کاری که به او احساس خوبی می دهد دست بردارد. شما می توانید یک اعتیاد فیزیکی یا روانی یا هر دو داشته باشید.

 

وابستگی فیزیکی به این معنی است که اگر مواد یا رفتار اعتیاد آور را متوقف کنید، علائم ترک ظاهر می شود.

اعتیاد روانی زمانی اتفاق می‌افتد که فکر می‌کنید برای عملکرد به ماده یا رفتار اعتیادآور نیاز دارید. ممکن است فکر کنید در زمان های خاصی به این ماده نیاز دارید. به عنوان مثال، اجتماعی بودن در یک مهمانی یا استراحت کردن بعد از کار. یا ممکن است فکر کنید همیشه به آن نیاز دارید.

ترک اعتیاد چیست؟

ترک فرآیند قطع یا کاهش مصرف مواد اعتیاد آور است. مواد اعتیاد آور می توانند شامل برخی داروها مانند مواد افیونی یا بنزودیازپین ها یا مواد مخدر یا الکل باشند. برخی از رفتارها مانند قمار نیز اعتیادآور است.

 

هنگامی که بدن شما به کار بدون ماده یا رفتار عادت می کند، ممکن است علائمی داشته باشید. علائم ممکن است خفیف یا جدی باشند.

مقدمه ای بر ترک اعتیاد با سیلوسایبین

تحقیقات بر روی درمان اعتیاد به کمک سایلوسایبین هنوز در مراحل اولیه است و یافته‌های محدود اما امیدوارکننده‌ای در این زمینه به دست آمده است. مطالعات اولیه حاکی از اثر مثبت سایلوسایبین در درمان اعتیاد به مصرف انواع مواد مخدر، از جمله اعتیاد به الکل، تنباکو و مواد اوپیویدی است.

درمان با کمک سیلوسایبین یک درمان مستقل نیست، بلکه جزئی از یک چارچوب درمانی جامع است. ادغام تجربه معنوی و حمایت روانشناختی مداوم برای بهینه سازی نتایج درمان و بهبودی طولانی مدت ضروری است.

اگر نیاز به حمایت از فردی از طریق ترک اعتیاد دارید، قبل از شروع با یک پزشک صحبت کنید (در اینجا می توانید یک پزشک در منطقه خود را جستجو کنید)، یک متخصص بهداشتی دیگر، یا یک خدمات دارو و الکل.

 

مهم است که هنگام مراقبت از فردی که اعتیاد دارد از خود مراقبت کنید. این شامل خوب خوردن و خوابیدن، ورزش کردن، دیدن دوستان و استراحت است.





:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: